Håll dig uppdaterad med Franchise Finders nyhetsbrev
Högklassig service för män - M Room - manlig skönhetsvård, ett koncept som bara blir större och större!
<article>
M Room - More than a Barber - letar efter en masterfranchisetagare för den svenska marknaden Män kan gå för att få en professionell klippning och rakning i M Rooms attraktiva barbershops, utan tidsbokning.
Ett besök på en salong, måste bli en total upplevelse för den manliga kunden. Detta kundorienterade tillvägagångssätt återspeglas i en stylists erfarenhet och expertis, de kvalitativa produkterna som används, samt salongens utseende.
Denna finska franchisekedja grundades 1998 av två internationellt kända frisörer Toni och Petri och är nu också baserad i Estland, Lettland, Sverige, Tyskland och USA.
Vad är franchiseformeln
Genom ett medlemskap kan män använda M-Rooms tjänster så ofta som de vill. Utan bokning kan de gå till klippning eller till rakning.
M Room vill att sina kunder ska få en total upplevelse: frisörerna är speciellt utbildade för att klippa mäns hår. Under ett besök i en av butikerna erbjuds kunderna (gratis) drycker och kan till och med spela pool eller spela videospel. M Room har också utvecklat sin egen linje för herr- och hudvårdsprodukter, som även finns i salongerna och via webbutiken.
Vi stöder aktivt franchisetagare
Med sitt utmärkta koncept och kundinriktning ser M Room bra möjligheter på den svenska marknaden och söker därför en driven Master franchisetagare.
Med stöd av den finska moderorganisationen M Company stöds den svenska masterfranchisetagaren genom:
• (Fortsatt) utveckling av varumärke och koncept
• Att göra tillgängliga och utveckla manualer, hemsida, (POS) material och visuellt utseende av konceptet
• Utbildning och utbildning av mästare (och personal)
• Utveckla tjänster och produkter
• CRM och IPR-hantering
• Hantera globala medier och marknadsföring
• Övervakning och support av Master Franchisee
Med den unika affärsmodellen har M Room en god vinstmarginal som är fyra gånger högre än branschgenomsnittet, vilket innebär att de flesta företagare öppnar en andra M-Room-salong på mindre än ett år.
En M Room Master Franchisetagare måste vara en erfaren entreprenör med en känsla för frisörindustrin. En marknadsförings- och försäljningsinriktad ledare som vill investera i kunskap och kapital i utvecklingen av M Room franchise-konceptet i Sverige.
Plats typ
M Room Barbershops öppnas lämpligtvis i storstädernas centrum eller vid "trafikplatser" som stationer eller flygplatser. En M-salong är minst ca 50 m2 och har 4 stolar, två handfat och ett väntrum.
</article>