Vad driver Astorias framgång? Det är deras utsökta mat! Med färska och smakrika ingredienser skapar man Astorias berömda chilenska smörgås. Det är unika smaker från världens ände, nu tillgängliga genom vår framgångsrika franchise!

 

ASTORIA

Astoria kommer från "Världens ände" - Chiles majestätiska, avlägsna och mystiska land.

Högt uppe i Anderna föddes den chilenska smörgåsen, med de inhemska ingredienserna som gör detta till en helt unik matupplevelse, som utökar gränserna för kulinarisk innovation som inte finns någon annanstans, förrän idag.

Med en mångsidig, välsmakande meny baserad på generationer gamla recept, tillagar Astoria all sin mat i ett öppet kök, där matgäster kan se förvandlingen av exotiska ingredienser till äkta chilensk mat.

 

Broschyr - Länk

History

Astoria was founded in 2009 in Concepcion, Chile, focused on creating the famous Chilean sandwiches. Using a traditional recipe handed down from generation to generation, Astoria’s now-famous Chilean Sandwich has become a marketing sensation in our home country. Our customers craved the extra portions found in the traditional Chilean Sandwich, which featured the country’s finest beef, melted cheese, fresh avocado, and tomatoes, topped with a special Astoria dressing.

Bruno was pleasantly surprised and overwhelmed with the enthusiastic response Astoria received. Customers flocked to Astoria, setting sales records beyond what was experienced in their successful first year. Today, Astoria now has 22 locations throughout Chile.

Flush with Astoria’s branded menu’s enthusiastic success, Bruno is taking his famous Chilean Sandwich around the world, establishing Astoria franchises in Saudi Arabia, Singapore, Mongolia, and the United States.

What makes Astoria successful? It’s the food. It’s the delicious and tasty, fresh ingredients all blended into Astoria’s famous Chilean Sandwich. That’s Astoria… At The End of the World!

 

About the concept

Astoria comes from the “End of the World” – the majestic, remote, and mysterious land of Chile. High in the Andes, the Chilean Sandwich was born, featuring the indigenous ingredients that make this a truly unique dining experience, expanding the boundaries of culinary innovation not found anywhere else, until today.  Featuring a diverse, tasty menu based on generations-old recipes, Astoria prepares all of its cuisine in an open kitchen, where diners can watch the transformation of exotic ingredients into genuine Chilean cuisine.

Type of Franchises Offered by Astoria:

  • Master Franchise Opportunity
  • Area Development Franchise Opportunities
  • Multi-unit Franchise Opportunities

Astoria International Franchisee Profile:

Ideal Astoria Master Franchisees or Area Developers are strong marke- ting-oriented corporations involved in multi-unit F&B retailing or other retail, service or lifestyle related franchises who have access to suitable locations or have experience in property acquisition and property development and who embody the following characteristics:

• Aligned with our Vision & Values
• A reputation for Honesty and Integrity
• Considers the acquisition of Astoria franchise rights as a serious long-term commitment
• Sufficient capital (cash or cash equivalents) to adequately finance Astoria development

Astoria Income Streams:

  • Revenue from Food & Beverage Sales (Dine-in; Take-out; Delivery; Digital)
  • Franchise Fee Income (For Master Franchise Markets)
  • Royalty Fee Income (For Master Franchise Markets)

 

Astoria Training & Support:

We have 14 different steps in our training program including 1) Brand Intro- duction; 2) Knowledge and technical skills; 3) Customer service; 4) Communi- cations; 5) Problem solving; 6) Operation management; 7) Leadership; 8) Financial management; 9) Operations management; 10) Design project mana- gement; 11) Supply chain management; 12) Network and franchise develop- ment; 13) Training program development; 14) Market entry & product develop- ment

Astoria Currently Operates in these Countries:

Chile / Mongolia / Saudi Arabia / Bulgaria (open soon / Egypt ( open soon) / Hopefully Sweden/The Nordic Countries

Har du vad som krävs?

När du vill bli franchisetagare blir du egenföretagare med ditt eget företag. Rätten att delta i franchisekedjan köper du från franchisegivaren. Du måste ha kapital att investera och den kompetens som behövs för att lyckas. Därför är det viktigt att du har förtroende för det koncept du väljer och att du utvärderar dig själv realistiskt. Ni måste arbeta med franchisegivaren för att lyckas med konceptet, och ni måste därför båda vara övertygade om att samarbetet är rätt för er båda. Franchisegivaren kommer därför att noggrant bedöma dina yrkesmässiga och personliga kvalifikationer och din ekonomiska situation så noggrant som du bör bedöma värdet av kedjans koncept.

Hur man tar det första steget?

Franchise är ett bra sätt att bli egenföretagare. När du har valt den eller de kedjor som du vill bli en del av bör du kontakta franchisegivaren och be om mer information och franchiseerbjudandet och franchisegivarens verksamhet. Det bästa sättet att göra detta är att fylla i kontaktformuläret till höger på denna sida. Att be om information förpliktar dig inte, men är nödvändigt och naturligt när du vill veta mer. Det avgörande är att välja den franchisekedja som passar dig. När valet är bra får du tillgång till ett beprövat koncept och en kedja med kollegor och samarbete med franchisegivaren, som kan hjälpa och hjälpa dig i den dagliga utvecklingen.

Vad innebär franchising?

Definition: "Franchising innebär att någon som äger ett affärskoncept, erbjuder andra att mot ersättning få nyttja konceptet för egen affärsverksamhet." Ett företag som nyttjar franchising drar nytta av ett stort företags alla fördelar, men kan bibehålla familjeföretagets personliga prägel och service. Det innebär en kombination av den egne företagarens effektivitet och det stora företagets stordriftsfördelar. Franchising är idag mycket vanligare än många tror. De flesta känner till att McDonald´s, Burger King, 7-Eleven, Pressbyrån, Polarn & Pyret, The Phone House m.fl. är franchiseföretag. Däremot är det kanske mindre känt att företag som till exempel IKEA, H&M, Lindex och MAX (hamburgerestauranger) också har franchisetagare.

Vilka är franchisetagarnas främsta arbetsuppgifter?

  • Etablera och bibehålla kunder
  • Ansvara för försäljning
  • Skapa en atmosfär som är gynnsam för försäljningen
  • Välja lämpliga medarbetare och leda och motivera dem

Vad är skillnaden mellan att starta franchise och att starta ett företag som inte är franchise?

Den största skillnaden är att när du startar ett företag som inte är franchise är du mer ensam. Franchise å andra sidan innebär ett nära samarbete med franchisegivaren, ett samarbete som kommer vara lika länge som du är kvar i verksamheten. Du ingår i ett nätverk av franchisetagare med vilka du kan utbyta erfarenheter. Det kostar mer att starta ett företag som franchisetagare när man tänker på inträdesavgiften och på serviceavgifterna men i gengäld får franchisetagaren värdefulla tillgångar som rätten att nyttja ett koncept som är beprövat och framgångsrikt, utbildning, support mm.

</article>

 

Astoria - Chilean Sandwiches Astoria - Chilean Sandwiches Astoria - Chilean Sandwiches Astoria - Chilean Sandwiches Astoria - Chilean Sandwiches Astoria - Chilean Sandwiches